Quantcast
Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Viki Admin

Photos Sharing

Recommended Posts

Just for fun, for those who like to create photos or snap photos for their hobbies or even photo manipulations ;)

 

a photo i took years ago lols :D

Image

  • Like 10
  • Love 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

@angelangie my friend made this ....nasi lemak cake !

Spoiler

X0jtM8P.jpg

 I take a lot of photos in my travels...but this one was really memorable...this guy gave me a fright! We took my kiddo to the zoo in Taipei

Spoiler

75cRDRa.jpg

 

  • Like 5
  • Shocked 1
  • LOL 4
  • Awesome 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@triplem im sure that guy was like....what the hell are you looking at :D hahahaha or maybe

 

*gotcha* :D

 

ur cake remind me of this one from Weld Quay in Penang :D

Spoiler

05fe6577386f0e19ce15902b12277d55ac06a5c5

 

  • Like 2
  • LOL 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

not really into photography but loves to collect footage & play with 'em, mostly i took landscape just for fun hihi

 

this one is the latest tracking (few months ago) i had jungle to small river..

Spoiler

2020ss33241766723.jpg

 

& this kinda recent, hour to sunset, around 3 weeks ago

Spoiler

2020ss33268871109.jpg

 

  • Like 5
  • LOL 1
  • Love 5
  • Awesome 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, bairama said:

not really into photography but loves to collect footage & play with 'em, mostly i took landscape just for fun hihi

 

this one is the latest tracking (few months ago) i had jungle to small river..

 

 

& this kinda recent, hour to sunset, around 3 weeks ago

 

 

2020ss33268871109.jpg

 

the frame of the above root is very special.... is it a hut?

  • Like 7
  • LOL 1
  • Love 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posting a pic I took during my morning run. This is called a cannonball tree. The fragrance of the flowers is just divine!

 

Spoiler

qdtbV5v.jpg

 

  • Like 4
  • Shocked 1
  • LOL 1
  • Love 6
  • Awesome 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

be careful of its fruit falling @staygold..:D i want to smell it directly! Whatta cutee plant

  • Like 3
  • LOL 4
  • Love 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, staygold said:

Posting a pic I took during my morning run. This is called a cannonball tree. The fragrance of the flowers is just divine!

 

very nice flower, i wonder is this the same flower like this one? i took this one when i was walking with my mom around the park a numbers of years back...havent been there since they change the car park system

 

me and my mom been wondering about this tree for quite a number of years because the park maintenance didnt see it fit to place a plate to tell us what tree is this

 

Spoiler

847ca8f485864954f9ee4f962b87132c17071be4

 

  • Like 4
  • LOL 1
  • Love 3
  • Awesome 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks for the tag @Lmangla

I generally enjoy taking photos of nature when I travel. As an introvert, I really prefer taking photos of my surroundings, objects, and even other people, as long as I’m not in the picture.:D

Not sure if there are others like me.

 

This was taken when I was in Busan a couple of years ago: (I just liked how the clouds looked so fluffy and lower than usual)

RUr91s6.jpg

 

This one was in Horton Plains (Sri Lanka)

quLXx08.jpg
 

And this one in Seoul (can’t remember which palace it was)

2CMZ4Zi.jpg

 

  • Like 4
  • Love 4
  • Awesome 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, im0202 said:

This one was in Horton Plains (Sri Lanka)

 

 

wow the gray thru is wonderful! i always wanted to have that kind of ray in my picture never managed it hahaha

 

5 minutes ago, im0202 said:

as long as I’m not in the picture.

 

totally :D

  • Like 3
  • Love 4
  • Awesome 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, angelangie said:

i wonder is this the same flower like this one?

 

It is!! It is the same tree.

 

@im0202 The horton plains pic is beautiful!!! Love how the sky is almost a quarter of the pic.

  • Like 2
  • Love 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello dear @angelangie @Lmangla & other chingus here!

 

Wow, finally something to share our photographs with friends??? :lol: This is so awesome! :wub: Thanks a lot for opening the thread, friend! I've been looking for something like this so far! 

 

And this is photographed & edited by me! It's our home garden & we love planting flowers! 

 

106752661_2563724830605714_7651293626804

 

23 minutes ago, im0202 said:

 

This one was in Horton Plains (Sri Lanka)

 

Oh my god chingu! I am from Sri Lanka myself! :o And you have been in my country! Such a lovely photo! Thanks a lot for giving my mother land so much love by posting photos here! :wub: I am so touched!!!

 

  • Like 2
  • Love 6
  • Awesome 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, staygold said:

It is!! It is the same tree.

 

oh TY :D now i know what tree it is....i capture just the flower upclose cause i thought the flower is really so beautiful and the whole trees are so full of them, and there is a very funny story behind it....u see my sister is with us.....and then she decided to get close to it to sniff however she choose the wrong trees.....there is a baby monkey at the tree she pick.....

 

and the mother monkey got angry and thought my sister was going to snatch it baby....so it got to ground and start screeching with my sister......u can just imagine.....my sister screeching right bk....1 monkey 1 ppl...facing each other screeching at the top of their lung......

 

while it was funny...i was worried that the monkey will pound on my sister....so very slowly i drag my sister away....luckily the monkey didnt do anything and let us go.....just imagine the whole park ppl staring at my sister.....it was funny....embarrassing and scary too lols so whenever i see this cannonball flower i always laugh :D

 

dec7cd7e76eb74ec91ebc4c602834c2bb1f21509

  • Like 3
  • LOL 1
  • Love 4
  • Awesome 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, angelangie said:

luckily the monkey didnt do anything and let us go

 

What an experience!!! :sweatingbullets: But monkeys are a nuisance!! You can never predict what they can do next! Anyho! Point is stay away from monkeys!! But continue to smell the flowers :naughty:

 

Crisp shot!

  • Like 4
  • LOL 3
  • Love 1
  • Awesome 1
  • Insightful 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, staygold said:

Posting a pic I took during my morning run. This is called a cannonball tree. The fragrance of the flowers is just divine

For second, I thought it's a longan tree :lol:

images?q=tbn:ANd9GcS2fIqCiIXdaN6FJV8SCzL

 

Oh... I need to upload my pictures first in order to share it here. Lols. 

15 minutes ago, staygold said:

 

What an experience!!! :sweatingbullets: But monkeys are a nuisance!! You can never predict what they can do next! Anyho! Point is stay away from monkeys!! But continue to smell the flowers

 

Crisp shot!

He didn't agree tho :lol:

 

d4cd17c532e7a4a9061a8356c2f463080f0515f7

  • Like 3
  • LOL 6
  • Love 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, gm4queen said:

Oh my god chingu! I am from Sri Lanka myself! :o And you have been in my country! Such a lovely photo! Thanks a lot for giving my mother land so much love by posting photos here! :wub: I am so touched!!!

Hahaha cool! Yes I went there 3-4 years ago. Sri Lanka is a very beautiful place. I don’t get the chance to admire scenery like that in my country so it was so lovely to be there :wub:

@angelangie I know I was just very fortunate to get that shot... I think the sun was setting at that time. The huge number of trees helped make that ray effect.

 

Seems like a lot of people on this thread like flowers!

:cutekitty:

  • Like 3
  • LOL 4
  • Love 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

okie a picture of the Mount Fuji :D damn cold !!! freezing cold lols

 

76730737_10156782322265959_4363763278988

  • Like 5
  • Shocked 1
  • Love 5
  • Awesome 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vietnam - a favourite desitnation..I go there often. 

Ho Chih Minh

Spoiler

gDUicji.jpg

 

An Bang Beach , Hoi An

Spoiler

3eC7HWX.jpg

 

  • Like 5
  • Shocked 1
  • Love 3
  • Awesome 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...