Quantcast
Jump to content
angelangie

[Official Thread] Arthur Chen FeiYu [陈飞宇]

Recommended Posts

7 hours ago, epinklyn said:

 

 

I really like his talking voice especially when he narrate something, or tell a story, so crystal clear and soft but manly, hmmm cant find the exact word...but his singing voice also surprisingly good, his singing live performance also good. I think because he can play music (guitar) so he understand tones and melody.

 

 

 

I like his talking voice too. I really like when he teacing English. When he narrate something, his voice is calm but clear.

  • Like 2
  • Love 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, epinklyn said:

@caranita Oh the one with tuxedo is CFY18th Birthday Dior Homme-Made-to-Measure? Credit as tagged.

 

https://fx.weico.net/share/56221282.html?weibo_id=4226667273243340

 

 

 

Thank you very much! Yes, this is it. So it's his birthday video from Dior, not part of the Vogue mini movie (thanks also for providing the Vogue video). Dang, he looks great in tuxedo. But to be fair, tuxedo does indeed make all men look more handsome :D. I find it hard to believe he's 18.

 

Oh, one thing to add regarding his fashion choices. I love it that he always wears trousers with PROPER LENGTH, especially for formal occasions. I don't know if he wears socks. I hope he does, but if he doesn't then thank God for the covered ankles LOL. Men wearing formal suits -- black tie, tuxedos -- but without the socks are my pet peeve :vicx:. Too bad, Asian celebrities seem to like it :grin:

Edited by angelangie
Mod Edit: Do not quote images
  • LOL 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, caranita said:

 

Thank you very much! Yes, this is it. So it's his birthday video from Dior, not part of the Vogue mini movie (thanks also for providing the Vogue video). Dang, he looks great in tuxedo. But to be fair, tuxedo does indeed make all men look more handsome :D. I find it hard to believe he's 18.

 

Oh, one thing to add regarding his fashion choices. I love it that he always wears trousers with PROPER LENGTH, especially for formal occasions. I don't know if he wears socks. I hope he does, but if he doesn't then thank God for the covered ankles LOL. Men wearing formal suits -- black tie, tuxedos -- but without the socks are my pet peeve :vicx:. Too bad, Asian celebrities seem to like it :grin:

 

Yessss i do agreee a lot with u!!!! I really love his polite fashion choices, well arent we all know how old soul he is LOL, we can see that he still wear youth apparel but still not too youngster hype of kind, dont know exactly the exact word to describe it though hmmm.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, caranita said:

 

Thank you very much! Yes, this is it. So it's his birthday video from Dior, not part of the Vogue mini movie (thanks also for providing the Vogue video). Dang, he looks great in tuxedo. But to be fair, tuxedo does indeed make all men look more handsome :D. I find it hard to believe he's 18.

 

Oh, one thing to add regarding his fashion choices. I love it that he always wears trousers with PROPER LENGTH, especially for formal occasions. I don't know if he wears socks. I hope he does, but if he doesn't then thank God for the covered ankles LOL. Men wearing formal suits -- black tie, tuxedos -- but without the socks are my pet peeve :vicx:. Too bad, Asian celebrities seem to like it :grin:

I really like this VDO. He looks so handsome in tuxedo. I like his choices too (the normal one where he goes with his parent or at the airport.). I think he looks best dressed more conservative/formal. Some of the garment  from the magazine shooting does not suit him.

  • Like 3
  • Love 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, epinklyn said:

 

Yessss i do agreee a lot with u!!!! I really love his polite fashion choices, well arent we all know how old soul he is LOL, we can see that he still wear youth apparel but still not too youngster hype of kind, dont know exactly the exact word to describe it though hmmm.

 

Haha, I know what you mean! 

 

15 hours ago, mei2018 said:

I really like this VDO. He looks so handsome in tuxedo. I like his choices too (the normal one where he goes with his parent or at the airport.). I think he looks best dressed more conservative/formal. Some of the garment  from the magazine shooting does not suit him.

 

Most clothes for magazine shooting or fashion shows are often bizarre! Not many people can and are willing to actually wear them. But I  enjoy seeing them on award shows. Chinese actors are more experimental when dressing for awards show than their Korean counterparts, or even American actors. If you notice, American actors tend to look smart, simple and elegant when dressing for the Oscars or Golden Globes, but musicians are more flashy dressing for the Grammys. The Chinese actors don't seem to care about the occasion LOL, while the Koreans tend to be simplistic and boring. 

 

Thanks to @epinklyn again for the pictures. Now CFY has reached the level of people capturing him in random moments like shopping LOLOL. If taken on public places like this, I'm OK Recently I saw a picture of him and relatives which looks to be taken at someone's house. While the other people in the picture are covered, I'm quite concerned because I consider it a family/private thing. Unless the picture was uploaded by his relative to their own social media account, I hope it's not a breach of privacy. 

  • Like 3
  • Love 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, caranita said:

 

Thanks to @epinklyn again for the pictures. Now CFY has reached the level of people capturing him in random moments like shopping LOLOL.

I think it's because he is very tall, while his mom is very pretty and quite famous as well, so they attract people's attention despite wearing ordinary clothes . He also has very good eyebrows, and people can still see a handsome boy behind the cover. Yeah, it should be easy to guess. 

 

12 hours ago, mei2018 said:

I really like this VDO. He looks so handsome in tuxedo. I like his choices too (the normal one where he goes with his parent or at the airport.). I think he looks best dressed more conservative/formal. Some of the garment  from the magazine shooting does not suit him.

Same here. I've always had problems with male dresses for fashion shows. Simple are better for men, that is my principal *LOL*. 

 

  • Like 2
  • Love 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/3/2019 at 4:39 AM, caranita said:

 

I haven't seen his movie in its entirety, but from some clips he didn't seem so bad. He's got pretty good chemistry w/ Ouyang Nana, but frankly it's nothing compared to his chemistry with Song Yiren, on and off-screen. He and Nana are beautiful people, they look beautiful together, they also seem like good friends, but I dunno... I can't see sparks between them? With Song Yiren, I totally ship him from day one. I have to keep telling myself that he was 16 going to 17 when they started filming this, basically a minor, and Yiren was already an adult. They don't even have siblings vibe! But maybe it's just me hehe...

Perhaps it's due to the fact that Secret Fruit was his 1st movie and he was still shy to be in front of camera. From several videos with OYN, he was still very stiff , and sometimes looked nervous. He was even stiff in the MV of him-her singing together.

 

Yeah, his BTS with SYR are cute. I dont watch all of them, but I watched the one where she slapped him because he kept on pinching her cheeck *LOL*. So impolite ..considering that she was way older, hahaha

 

On 2/1/2019 at 9:24 PM, epinklyn said:

Short Baazar movie. Credit as tagged.

 

https://fx.weico.net/share/56008856.html?weibo_id=4333294541421630

 

 

 

Thanks!

The thing that I really notice is how tall he is compared to the girl besides him *LOL* 

 

On 2/1/2019 at 9:20 PM, epinklyn said:

Some GIFs :kiss_wink: i think he also cant act cute seamlessly :tounge_xd:. Credit as tagged.

 

I think he is not good at being cute either *LOL*. 

Edited by angelangie
Mod Edit: Do not quote images
  • LOL 1
  • Love 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, rhaps said:

Perhaps it's due to the fact that Secret Fruit was his 1st movie and he was still shy to be in front of camera. From several videos with OYN, he was still very stiff , and sometimes looked nervous. He was even stiff in the MV of him-her singing together.

 

Yeah, his BTS with SYR are cute. I dont watch all of them, but I watched the one where she slapped him because he kept on pinching her cheeck *LOL*. So impolite ..considering that she was way older, hahaha

 

I guess you're right. 

 

Also perhaps, like @angelangie said in the EN forum, he and SYR got a month or so prior to filming to get to know each other first. They probably hit it off, despite the age gap. I read somewhere Yiren is taking her Master's degree on TV production or something like that, so maybe that's an interest they have in common. 

OK, I can't believe I'm discussing his interactions with SYR this much, LOL.

  • Like 3
  • LOL 1
  • Love 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, caranita said:

 

I guess you're right. 

 

Also perhaps, like @angelangie said in the EN forum, he and SYR got a month or so prior to filming to get to know each other first. They probably hit it off, despite the age gap. I read somewhere Yiren is taking her Master's degree on TV production or something like that, so maybe that's an interest they have in common. 

OK, I can't believe I'm discussing his interactions with SYR this much, LOL.

Ah, you are right. Despite being more accustomed on screen, he also got acquainted with SYR first. That's why their chemistry looked natural, because they've spent time to know each other first. 

 

Oh, SYR is taking her master degree? That's cool! I always admire people who are studying while working at the same time, because it is too tiring for me. And it's good to hear that she and CFY consider their educations important and keep on pursuing them. 

  • Like 4
  • Love 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, rhaps said:

Ah, you are right. Despite being more accustomed on screen, he also got acquainted with SYR first. That's why their chemistry looked natural, because they've spent time to know each other first. 

 

Oh, SYR is taking her master degree? That's cool! I always admire people who are studying while working at the same time, because it is too tiring for me. And it's good to hear that she and CFY consider their educations important and keep on pursuing them. 

 

maybe with FeiYu having a good dad....YiRen also have a common topic with FeiYu regarding productions and filming stuff 

  • Like 3
  • Love 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, rhaps said:

Oh, SYR is taking her master degree? That's cool! I always admire people who are studying while working at the same time, because it is too tiring for me. And it's good to hear that she and CFY consider their educations important and keep on pursuing them. 

 

 I took my master's years ago while working full time. It was indeed tiring, I had to juggle between work assignments and school papers, and there were times I had to consult my professor by phone during business trips. Glad it's past already! :tounge_xd:  For Song Yiren I think it will be harder, since filming is time consuming. I heard she was filming another drama in between EN1 finishing shooting and EN2 starting. Add to that the school. Girl sure is a busy bee!

 

Any rumors about where Arthur will continue his study? I wonder if he'll major in art or film. His brother is in Wharton, so I guess he'll probably go to NYU's Tisch School in order to stay in East Coast. NY and Philly is only one hour driving too. He may also consider UCLA or USC, but I assume there will be too many Asians recognizing him and he probably won't like it :D. You know, I did wonder why he doesn't continue his studies in China. I mean, Central and Beijing Drama Academy are some of the best schools, and he can develop network there. But then I saw some pictures of his passport (I tell you, C-netizens are crazy!) and it looked like a US passport. So I'm guessing he's a US citizen and it's more logical for him to go to an American uni, because I heard international schools are very, very expensive in China. If a foreign student studies in a university in China, they will have to pay twice as high or maybe more than local students. I could be very wrong though, someone corrects me please?

 

36 minutes ago, angelangie said:

 

maybe with FeiYu having a good dad....YiRen also have a common topic with FeiYu regarding productions and filming stuff 

 

True, I can imagine that!

  • Like 2
  • Love 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Announcements



×
×
  • Create New...