Jump to content

Anyone Know French?


Guest yonsu

Recommended Posts

Guest angel_cutie

@____@

can anyone help me with some simple stuff?

haha seeing youguys type so much makes my stuff look like a preschooler =P

how do you say basketball?not the sport,but the ball would it be un ballon de basket??

also,how would i say: Each ball must be passed to all players on your team before it can be thrown into the basketball net.

The game starts with a jump ball.

If one of the rules are broken, the player will run around the court 3 times.

Players are allowed to intercept the balls.

^____^""" im really bad at writing,but my reading and listening is really good lol

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 575
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest picobot
Picobot, ton français est vachement bon ! Bravo :) tu viens d'où, si c'est pas indiscret?

Je suis du Canada, mais d'un province anglophone. Et maintenant je suis trop paresseuse pour utiliser les accents lol @_@ Moi, je suis la pareille ... c'est plus facile de lire et ecrire que comprendre ! (En particulier, le quebecois. O_O)

Link to comment
Share on other sites

Je suis du Canada, mais d'un province anglophone. Et maintenant je suis trop paresseuse pour utiliser les accents lol @_@ Moi, je suis la pareille ... c'est plus facile de lire et ecrire que comprendre ! (En particulier, le quebecois. O_O)

En ce qui concerne le Québécois, je suis là comme aide... B) Et comme je l'avais déjà dit avant, nous les Québécois, on comprend tous les français... le problème c'est que... au Québec, il y a tellement d'accents québécois que même plusieurs d'entre nous ne se comprennent même pas (dépendant de quel région les gens viennent)...

Link to comment
Share on other sites

Guest the kite
@____@

can anyone help me with some simple stuff?

haha seeing youguys type so much makes my stuff look like a preschooler =P

how do you say basketball?not the sport,but the ball would it be un ballon de basket??

also,how would i say: Each ball must be passed to all players on your team before it can be thrown into the basketball net.

The game starts with a jump ball.

If one of the rules are broken, the player will run around the court 3 times.

Players are allowed to intercept the balls.

^____^""" im really bad at writing,but my reading and listening is really good lol

C'est le basket et "ball" est ballon.

I don't know :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Liandon

Dans l'ecole, nous sommes lire Le Bossu De Notre Dame.

ehhh..........je ne l'aime pas!

Il est tres ennuyeuse... = 3 =

Haha, ma professeur de francais est obseder avec ninjas.

Avez-vous un professeur de francais qui est......interessant? :lol:

//excuse-moi, je n'ai pas un accent aigo et accent grave, etc., sur cet ordinateur. :'c

Link to comment
Share on other sites

Guest picobot
En ce qui concerne le Québécois, je suis là comme aide... B) Et comme je l'avais déjà dit avant, nous les Québécois, on comprend tous les français... le problème c'est que... au Québec, il y a tellement d'accents québécois que même plusieurs d'entre nous ne se comprennent même pas (dépendant de quel région les gens viennent)...

Quelquefois pour nos exercises d'écoute, il y a ceux qui parlent en français québécois. Ce sont plus difficiles est les personnages sont toujours marrantes. xD

Je dois vraiment pratiquer mon français orale ...

Ah! J'ai reçu mon note de ... « midterms » pour la classe française est je suis ravie (et surprise !). : )

Link to comment
Share on other sites

Guest picobot
J'aime le francais. :)

Comment dit on 'church' en francais? Ces't m / f?

C'est une église ou une temple.

Je voudrais suggérer une liste de ressources françaises sur le premier page.

Word Reference est excellent comme dictionnaire et pour poser des questions précises.

Link to comment
Share on other sites

Church serait plutôt une église... parce qu'une temple, it's a temple xD... what can I say. Hahaha. It's pronounced differently of course... This is why it's easier for english people to understand french people in writing (mostly). But when it comes to speaking, :blush: pronunciations can be very different haha...

Quelquefois pour nos exercises d'écoute, il y a ceux qui parlent en français québécois. Ce sont plus difficiles est les personnages sont toujours marrantes. xD

Je dois vraiment pratiquer mon français orale ...

Ah! J'ai reçu mon note de ... « midterms » pour la classe française est je suis ravie (et surprise !). : )

Oui je sais! Même moi je trouve ça marrant de temps en temps... :P Je ne sais pas pourquoi mais écouter une conversation québécoise dans la vie normal me semble normal mais l'écouter dans une cassette me fait rire... xD

Mais vous les canadiens anglais, je vous admire parce que j'ai remarqué que plusieurs d'entre vous qui apprennent bien le français peuvent aussi bien comprendre les québécois. Mais les français de france ont de la misère de comprendre le québécois si c'est la première fois qu'ils entendent ça... à moins que les québécois réduisent leur niveau d'accent québécois comme à la télévision. J'ai un ami de france qui abandonnent d'essayer de communiquer en français avec les québécois à moins qu'ils réduisent leur degré d'accent. Pour l'instant, il communique en anglais... xD sauf avec ceux qui savent qu'ils devraient réduire l'accent québécois pour lui parler. Tout un avantage d'être un québécois. Oh et encore plus un avantage d'être Montréalais, pour un bon "fluent english"... xD

I hope you can understand pretty much what I said there... :P and congrats for your good midterm grade eh! You're doing well! Keep it up! B)

Link to comment
Share on other sites

Guest picobot

J'ai appris « église » à l'école mais j'ai entendu dire que « une temple » peut signifier une église protestante. o_O Je ne sais pas vraiment ... je suis pas réligieuse. ._.

Ouais je comprends. :) Même quand je ne sais pas un mot je peux d'habitude comprendre l'essentiel. xD

Ahh ça c'est un peu comme quand les Québécois parlent en anglais ! (Stéphane Dion lol) Bien que leur anglais soit souvent tellement bon, leur accents sont marrants parce que c'est si ... unique. C'est aussi difficile de s'adapter aux nouvelles personnes qui parlent. Par exemple, dans ma classe de français il y a un Français. (Il est dans la classe pour les bonnes notes faciles haha.) Il parle aussi vite que notre prof mais on ne peut jamais le comprendre ! (Mais il marmonne aussi ... lol les adolescents.)

Link to comment
Share on other sites

Je crois que ça dépend... Certain "church" demanderait de la précision... parce que sinon dans ce cas là, pourquoi pas les autres mots aussi... :P ---> basilique, église, temple, chapelle, oratoire, salle, pagode, etc... xD

Ahhh non oublies l'anglais de Stéphane Dion!!! HAHAHA! Viens à Montréal, surtout au centre-ville (downtown), tu vas voir qu'on est vraiment mieux en anglais que lui... tu connais le comédien sur Youtube "jonlajoie"? Il est pure québécois... mais écoutes son anglais... c'est ça Montréal. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest eloquence

anyone know how to say the golden garden in french?

i've been taken french for like 4 years so I should know but I just wanted to make sure I was on the right track.

le doré jardin?

no?

Link to comment
Share on other sites

anyone know how to say the golden garden in french?

i've been taken french for like 4 years so I should know but I just wanted to make sure I was on the right track.

le doré jardin?

no?

You reversed it... :P It should be "Le jardin doré"...

Link to comment
Share on other sites

@____@

can anyone help me with some simple stuff?

haha seeing youguys type so much makes my stuff look like a preschooler =P

how do you say basketball?not the sport,but the ball would it be un ballon de basket??

also,how would i say: Each ball must be passed to all players on your team before it can be thrown into the basketball net.

The game starts with a jump ball.

If one of the rules are broken, the player will run around the court 3 times.

Players are allowed to intercept the balls.

^____^""" im really bad at writing,but my reading and listening is really good lol

Noticed you didn't really get an answer for your question =)

Basket could be referred as "panier"

Chaque ballon doit être passé à tous les joueurs de votre équipe avant qu'il ne puisse être lancé dans le panier.

La partie commence avec (that one is hard because I don't know anything about basketball so yeah =S)

Si l'un des règlements n'est pas respecté, le joueur devra courir autour du terrain trois fois.

Les joueurs ont le droit d'intercepter les passes. (in French we don't say intrecept a ball, but we intercept a pass tho' =)

Hope this helps!

BTW I'm from Saguenay but I grew up in Montreal and I'm bilingual due to having so many friends who only speak English.

So not all Quebecers have bad English >.<

eloquence not bad, actually written like that, it would be used in poetry but I doubt you want to get into that! haha Le jardin doré is much better imo

Link to comment
Share on other sites

Guest the-white-albatross

hello everyone!

my sister has a french final project due in about a week or so, and i dont take french so

i cant check it over for her, but will anyone be able to?

its very basic french, shes in french 3, and its only q&a with around 4-5 questions :)

pm me please, thanks ^_________^

Link to comment
Share on other sites

Guest SoShi.Fan

haha, I should bookmark this thread for frenchh helpp (:

I'm only in french 2 xD

je suis en train d'etudier pour un examen demain D:

french is so confusing, T-T

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hello...this forum seems to be inactive lately...but oh well. I'll still post.

I'm new at learning French, and honesly, i feel really stupid because i never realised how hard French was. I always thought i was good at languages but French has absolutely stumped me.

The pronunciation is killing me. I have no idea how to pronounce words, and I've got noone to help. It doesnt help that the spelling of the words are nothing like the way the words are to be pronounced.

I've been listening to audios of words and vowels and such and I am still at a lost. Words like la peinture and la ceinture, they look the same, yet when i hear it, it sounds totally different.

I was wondering if anyone can help a little bit? Any tips they have on pronouncing vowels and consonants and such?

Anything would help!

Any websites that are helpful? Anything?

Thank you

merci! ahah

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..