Quantcast
Jump to content
marykarmelina

[Drama 2018] The Beauty Inside Drama Remake, 뷰티 인사이드

Recommended Posts

18 minutes ago, kdrmalover4444 said:

 

:smirk: hahahaha... I don't know why people want the separation to be drag much longer, knowing the story will not going anywhere unless they back together. But of course, can't please everybody. About Dojae though, I was neutral whether he heal or not, but  now that he really heal I like it much better knowing that there will be no problem again about him at work and he made sure he can "hold Segye responsible" of him all his life without making her suffer by his side. 

 

Seriously, I'm just happy the Romcom drama is back on its genre...ugly-chick-smiley-04.gif

Agree with you

 

Before, I prefer do jae not getting surgery..but now watching him healed and be happy with the ones he love (includeing his family) I'm happy for him too.. The writer also make his successful surgery more believable by increasing the success rate compared to 10 years ago

 

And moreover I like their reunion scene, I like se gye said that she regret her choice, several times..I like that se gye also take initiative too to became closer with him..and I think it's the first time I see female lead give flowers to male lead, it's sweet :wub:

  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kingkang is the scene stealer for this eps, no? :lol:

Now they become close. Dojae with Kingkang :wub:

So cute and such a star

 

  • Like 5
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omg are they really filming till the end?? 

Is that wedding scene? Century couple wedding? Omoo... :heart:

On this staff ig story you can see they are taking pic, and there is jeon hyebin, oh maybe she take cameo for segye fellow actress whose attend the wedding??

Gaahh i'm going crazyyy over this.. :crazy::sweatingbullets:

 

eunsa couple taking pic with staff and crew :wub:

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sooo  they are officially done filming now (literally 1 hour ago lol):bawling:.  Its noon-ish there in Korea so now they are gonna rush to take all the footage and compile them into the finale episode. 

Goshhh.. These actors are working so hard till the last minute and I gotta say I am gonna miss this drama so much.  It wasn't just the storyline that caught my attention and love but also the amazing acting. 

The cast seriously had some chemistry going on. 

Now we gotta wait till the wrap up party pics LOL but other than that in a few hours we will see the fate of our century couple :wub:

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

OMG!!!! are those captured today???? This is the most live filming I know!

JHB doesn't have the same dress as SHJ, so maybe she's just part of the wedding guests...if there's really a wedding scene:wub:. But it will be very nice if SG will transform to JHB. Lol!:lol: The only one left is Eric from AOHY! But I doubt he'll do a cameo on this drama :lol::lol:

  • Like 6
  • LOL 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I LOOOOOOOVED episode 15!  It was just right. :wub: :wub: :wub:   Even if we didn't get a 'proper' bed scene! At least they put it there that they did go in the bed :lol:

 

I am glad SG said that she regretted leaving DJ but there really was no other way but to fix the condition of DJ. I didn't even think of the 5% 10 years ago, LOL! Of course it would have gone up and there is our 20%! Thank you! Otherwise we wouldn't have our happy ending. I am not even worried for our couple of the century in having kids because there's IVF, surrogate. etc. Sorry, I just wanted them to really have kids :lol: I will just imagine it myself :)

 

Let's not worry about what other people think, what's important is how we feel and how we see our couple :)

 

I can't believe it's the last episode tonight. I am so happy that I did check out this series, I love it 101% ! :love:

 

Let's enjoy the last episode as it looks like we will have a wedding!!! :wub:

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, agdr03 said:

I LOOOOOOOVED episode 15!  It was just right. :wub: :wub: :wub:   Even if we didn't get a 'proper' bed scene! At least they put it there that they did go in the bed :lol:

 

I am glad SG said that she regretted leaving DJ but there really was no other way but to fix the condition of DJ. I didn't even think of the 5% 10 years ago, LOL! Of course it would have gone up and there is our 20%! Thank you! Otherwise we wouldn't have our happy ending. I am not even worried for our couple of the century in having kids because there's IVF, surrogate. etc. Sorry, I just wanted them to really have kids :lol: I will just imagine it myself :)

 

Let's not worry about what other people think, what's important is how we feel and how we see our couple :)

 

I can't believe it's the last episode tonight. I am so happy that I did check out this series, I love it 101% ! :love:

 

Let's enjoy the last episode as it looks like we will have a wedding!!! :wub:

Naughty girl. :) It has to be PG-13 and implied that they went to bed. :) He asked her if he can grant a wish and she did it. XD

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stills from tonight's episode 

 

SG is wearing a red dress not your typical wedding dress colour, are we being toyed with? :lol:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

That red dress is it really wedding dress? and actually, Dojae's attire seems like his usual business attire too. ahahahahahaha noooooooooo I'm sorry I'm sorry.... I don't want to jinx it either, cancel cancel I'm canceling my own wordsexpulsion-onion-head-emoticon.gif

  • Like 2
  • LOL 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, kdrmalover4444 said:

That red dress is it really wedding dress? and actually, Dojae's attire seems like his usual business attire too. ahahahahahaha noooooooooo I'm sorry I'm sorry.... I don't want to jinx it either, cancel cancel I'm canceling my own wordsexpulsion-onion-head-emoticon.gif

 

That's my thoughts too. SG should be in Hanbok or white wedding dress and DJ is wearing a business suit not really a tuxedo (oh I'd love to see DJ wearing a tux!!), even Jeon Hye Bin is under-dressed for a wedding.

 

We are getting trolled!!! :D

  • Like 2
  • LOL 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, aSHJfan said:

 

That's my thoughts too. SG should be in Hanbok or white wedding dress and DJ is wearing a business suit not really a tuxedo (oh I'd love to see DJ wearing a tux!!), even Jeon Hye Bin is under-dressed for a wedding.

 

We are getting trolled!!! :D

 

cruch-onion-head-emoticon.gif So, whose wedding it suppose to be?! But at least we know from the still there will be sweet scenes again, maybe we get a level up bed scene but still 15+ rated? ahahha why am I getting my last hope high like this, I shouldn't be like this ahahahha

 

I actually get a strange hunch that the last scene will be like the movie, with many Segye one by one constantly changing, walk and getting closer to Dojae... remember the teaser when Dojae walk to the constantly changing Segye and finally hug her in Segye's form? kind of like that. :joy:

  • Like 3
  • LOL 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, aSHJfan said:

 

That's my thoughts too. SG should be in Hanbok or white wedding dress and DJ is wearing a business suit not really a tuxedo (oh I'd love to see DJ wearing a tux!!), even Jeon Hye Bin is under-dressed for a wedding.

 

We are getting trolled!!! :D

welllllllll . . . i'm still going to keep wishing and hope we're not getting trolled . . . red, after all, is a lucky color in the east, symbolizing prosperity, happiness, and a long life full of love. that's why a lot of asian brides do get married in red / have a reception in a red dress. and korea is a country that has a very interesting blend of christianity and buddhism (i.e. segye's praying in the church v. segye kneeling 108 times), so i'll keep my fingers crossed? lololol. 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, aSHJfan said:

SG is wearing a red dress not your typical wedding dress colour, are we being toyed with? :lol:

I think it's only a business trip somewhere. Coz, it was stated in her contract that she'll accompany DJ for every business trip he have and she should wear red dress only! LoL!!!

But maybe DJ prepare something more special like a surprise wedding and it's not a business trip after all!Hahaha!

I'm creating my own ending now!

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, kdrmalover4444 said:

I actually get a strange hunch that the last scene will be like the movie, with many Segye one by one constantly changing, walk and getting closer to Dojae... remember the teaser when Dojae walk to the constantly changing Segye and finally hug her in Segye's form? kind of like that.

i'm not going to lie, i would burst into loud, loud, slightly-hysterical tears if that were the ending because i'd be so overwhelmed at how perfectly symbolic and lovely that would be. man. i know exactly how i'm going to heal myself with the ending of this drama--by watching the movie!! it sounds very introspective and contemplative so i'm excited to see how it flows and moves with the same concept in mind, and the final conclusion it ends on. 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

[part 1, up to around 30 minute mark.]

 

episode fifteen . . . i'm already emotional. okay. 

 

oh my gosh. we start with sara. my favorite. and she looks so radiant and fulfilled!! ah, please let her be happy, please let her be happy. it's been a year!! let it be a year full of finding herself and love!! aw, their relationship has grown. that's one of the things i love best about this--relationships are mutable, ever-changing, but mostly, full of love, no matter how full of sorrow or hurt the people within them are. sara's relationship with her family is no more one of an exile or outsider, but rather of someone who's found her place. she has a father, a stepmother, a brother, a grandfather. she isn't alone anymore, no matter what. that's the happiest ending i can think of. 

 

boing! and eunho's off, leaving behind his half-completed meal in order to avoid questions about sara. ah. these two are seriously my happy place within this drama. when i need angst, they provide it, when i need cuteness, they are ever reliable. <3 omg, his sister is loyal to the bone. "welllllll . . . she's pretty. bye now!" the sound of a knife sharpening when eunho's mom looked at eunho's dad omg . . . i love them. the real underrated couple of the show, lololol. "what i mean is . . . that's why they're so goodlooking. they're so goodlooking because of you!" they definitely take after their father, haha. omg he dipped too and grabbed his jacket, i'm dyinggg. 

 

"your appearance is too dazzling to appear in the countryside." so true. too true. the little handwave woomi did too, with her baby pink coat sleeve. aw. i missed her. i don't know why. i'm still hoping her boyfriend is the secretary. still!! just let them be so. 

 

SE GYE!!! my lovely, lovely se gye, knitting like she's 80 years old and ready to hike up a mountain with nothing but bread and cheese and a few strawberries in order to find a vain wizard. also, her face looks so fresh and sweet, like a camellia, omg. i don't appreciate how beautiful she is. and cute kingkang. also, a sidetrack: i love her new home, it's so casual and bohemian in a minimalistic way . . . like the books, the lilac curtains, the soft beanbag, light-wash wood. dream home tbh. and . . . is that steve jobs? silicon valley representation!! 

 

she said she's going to knit a stitch every time she misses him? she's knitting so fast and so skillfully, she must have missed him so much. brb. crying. and i have a sweater very similar to the one she knit. aw. dojae better wear them. 

 

"whether i can see faces or not, doesn't matter much to me. but someone i know continues to cry, and that matters very much to me." okay. okay. i'm totally fine. omg, my cute assistant!! w/o glasses!! (is it a wardrobe downgrade or upgrade? yet to be decided . . .) the little sound effects omg, the o: face he made at not being recognized, "has this been photoshopped?" you know what, they're totally in their own little bromance. 

 

wow. this shot with se gye on the road, looking around for dojae while the sun shines pale and white over her head, the sky a stark blue behind her and the tree branches fractal and bare is absolutely gorgeous paired with the rising music and dojae's voiceover. what a phenomenal choice by the director. completely breath-taking. 

 

rip. dojae highkey ignored his mom. omg. sara's surprised tender 'oppa.' she loves her older brother so much, she couldn't keep up her usually stony facade seeing him sitting there. i loveeee her. <3 omg, lololol, "so this is what my younger sister looks like. i thought you'd look quite scary, but really all you are is adorable." and her scoff in return!!

 

omg, i love how nonchalant sara is about taking care of eunho, just like no worries. you can be as much of a lazy bum as you'd like. i'm gloriously rich, and also, i love you, so you're basically covered. and lol, eunho was totally building up to that bomb, just like, alright, alright, let her laugh, let her laugh, pull back, we can't let her know yet, say you haven't studied in a while, let it go for a while, say how it's gonna be really hard or whatever, she's laughing again, so . . . okay, now! "i studied law at seoul national university law school." cue smug smile. becoming a judge? that stuff's easy. and poor sara, omg, she is so shook that her boyfriend's so highly-qualified. aw, they're having a deep convo in the car again. they're so cuteeee. "i guess it's just your fortune and fate." sara is making a good argument with this alliteration. they kissed!!! twice!!!!!! ah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! which is another thing i love about them, that while sara is rightfully arrogant, sure of herself, completely business-savvy, and sharp as a knife, eunho can completely undo her with one little kiss. in basically everything, sara's the top dog. in terms of romance, eunho is the master. totally evidenced by his smirk and her look of shock after the kiss. so cute. ah. they make me so happy. "how did i let myself be totally bewitched by him?" well . . . love?

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

[part two, second half, finishes at one hour.] 

 

hmm. i don't know what happened, except that my textbox started glitching. anyways!! 

 

lol. assistant is so annoyed that dojae made him drag a whole cardboard cutout of segye to him. 

 

i was right!! i was right!!!!! earlier i was like, "man. dojae is watching segye's dramas because he misses her so much. now that's romance." but then it was a literal podcasT and i was like uGH BORING!!!! and i deleted that bit, but i was rightttttt!!!!!!!! i'm so happy right now, they love each other so much, let them reunite already omg. "love, depends on us, who fight on its behalf." learning moment <3

 

aw, she treats her dog exactly the way i treat my dogs. i have small dogs too and i speak to them and fluff them up exactly the same way. he recognized kingkang!! kingkang our reuiniting king!! lolololol. also, se gye is also me in that she splurges alllll her money on books. just all the books. 

 

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! ah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! they met!!! they're in front of the store!!!! he's giving her the book!!!! she looked at his face!!!!! the bookshop is such a bright sunny yellow backdrop and the score is coming in high omg omg omg omg they're back <3 i'm so excited. i'm so happy!!!!!! she hugged him immediately omg. and he just gave up. he was ready to deliver his little lecture/speech/whatever bc that's such a dojae thing to do, but she hugged him and he just sank into it, he just turned his head into her little beret and sighed . . . i'm dying. they're so sweet. they're so good. this is why i love the separation trope. this scene, right here. i'm so happy. i love this so much. 

 

okay, i'm just going to transcribe quotes i love between them from now on because i'm way too emosh to actually write anything lucid or comprehensible right now: "how were you going to live without me?" (DJ) // "you? i've risked my life twice for you. [rubs her hand gently] repay me for the rest of your life. i did it all for you, so you take care of me now, for the rest of our lives." (DJ) // "i will take care of you for the rest of our lives." (SG) + i know i said i wouldn't talk, but our. // "i'll give you everything you want." (SG, said sincerely, with a gentle smile given in return by DJ) // "you'll regret it." (DJ) 

 

ah!! this isn't working!!! i love everything about them!!!!!!!! i'm just going to write out their whole conversation here if i go on like this. i'll simply give up now and be quiet <3 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, kdrmalover4444 said:

 

cruch-onion-head-emoticon.gif So, whose wedding it suppose to be?! But at least we know from the still there will be sweet scenes again, maybe we get a level up bed scene but still 15+ rated? ahahha why am I getting my last hope high like this, I shouldn't be like this ahahahha

 

I actually get a strange hunch that the last scene will be like the movie, with many Segye one by one constantly changing, walk and getting closer to Dojae... remember the teaser when Dojae walk to the constantly changing Segye and finally hug her in Segye's form? kind of like that. :joy:

 

I don't think we are going to get another bed scene. SHJ and LMK are just too cute together and I think there would be too many giggles for a proper bed scene crazy-monkey-emoticon-066.gif?1292792396

 

1 hour ago, farishta said:

welllllllll . . . i'm still going to keep my fingers crossed and hope we're not getting trolled . . . red, after all, is a lucky color in the east, symbolizing prosperity, happiness, and a long life full of love. that's why a lot of asian brides do get married in red / have a reception in a red dress. and korea is a country that has a very interesting blend of christianity and buddhism (i.e. segye's praying in the church v. segye kneeling 108 times), so i'll keep my fingers crossed? lololol. 

 

Yes red is a lucky colour, maybe it's not a wedding like everyone is expecting but an engagement party

 

1 hour ago, shjfan23 said:

I think it's only a business trip somewhere. Coz, it was stated in her contract that she'll accompany DJ for every business trip he have and she should wear red dress only! LoL!!!

But maybe DJ prepare something more special like a surprise wedding and it's not a business trip after all!Hahaha!

I'm creating my own ending now!

 

I like your theory, supposed business trip but really a surprise wedding :heart:

  • Like 4
  • LOL 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...