Quantcast
Jump to content
sugarplum892

[Mainland Chinese Drama 2016] Love O2O 微微一笑很倾城

Recommended Posts

watched ep 1 & 2. so far so good. i often read that ZS is a bad actress but in this drama i find her acting is not that bad. i never watch her drama before tho.

so they really changed the title to kiss me??? it is so random :oi actually love just one smile is so alluring. even the chinese title is beautiful.

btw to me it's more like xiao nai smile is very alluring :D YY is so handsome especially with his hair up

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ororomunroe

Who changed the title? I was trying to find this thread so I can talk about how much I love it but I couldn't find it -_- 

Anyway, if the drama continues to be as good till the end, it will become one of my all time faves.

Love both the male and female leads and their circle of friends. Not a fan of Meng Yiran, and definitely do not like Ms Stickybeak Nana. The ex-hubbie is a fool, can't wait to see how he looks when he finds out the truth. The cynical reporter is alright.

I also like the fact that GM expanded the universe a bit. I like seeing the little details. The movie didn't have the same feel. But I loved how the game looked in that. 

I'm so glad it's 2 episodes a day because I'm addicted :wub: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

xD @ororomunroe, only sugarplum can change the title since they started the thread ^.^, don't worry - everyone here got confused when the name changed yesterday.

It's 2 episodes everyday but sunday =) so it'll all be over in 2 weeks T_T

Definitely, the game in the movie-verse was much better in terms of detail and 'technology', although the drama verse one reminds me more of actual Chinese MMORPG that I've seen these days.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, everyone! I'm not really new here but it's only now that I've been back afters YEARS. :blink: I think the last time I posted was when I was in university. Anyhoooo, this drama has made my forum lurker persona rise up from the dead. Hahaha.. Loving everyone's enthusiasm over the drama. Will flood some more later. Heeeee. 微微一笑很倾城 ;)

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest spicystrawberry

Hihi :D 

I have read this book twice! I remember by the time I read finished the book for the first time was when they just begin to start shoot. I wasn't looking forward back then but after months and read again some Gu Man's stories and reread again "Shan Shan, Come and Eat" there are parts where both of this "Shan Shan, Come n Eat" and "微微一笑很倾城" crossover :D:D so read second times...which was last week ago HAHAHA then more looking forward after watched cheesssssy videos :P 

I now heading to watch Episode 1, I actually wanted to wait till mid-way as I am always that kind watch 30 episodes in 3 days straight but but you guys making me can't wait! >o< 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, IMOmusings said:

WOOO 15 more mins until E05 ^.^ is anyone else going to be streaming it?

 

Meee! :) I'm all setup with my dinner in front of the laptop. like a boss.. Haha. Can't wait for eps 5&6 <3

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, wishing said:

 

Meee! :) I'm all setup with my dinner in front of the laptop. like a boss.. Haha. Can't wait for eps 5&6 <3

YES! i won't see alone in my fangirling!! Only a few mins now~~~

This would be an insane idea....but imagine if we had a chatroom while watching the episodes live =O omgsh imagine the excitement and disappointment O_O

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, IMOmusings said:

YES! i won't see alone in my fangirling!! Only a few mins now~~~

This would be an insane idea....but imagine if we had a chatroom while watching the episodes live =O omgsh imagine the excitement and disappointment O_O

 

 I know right?! We'd be like the World Chatroom in the drama. Haha! 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let the live reactions begin! ^_^ In spoilers though 

Spoiler

That "Oh no u you don't with MY girl" look of XN is whoah! "Get up!" Gonna school that CG real good!

 

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi guys... I really love the novel and so far, I like the drama adaptation... May I ask, what site do you use to stream it live? Thank you :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Ana Marie said:

Hi guys... I really love the novel and so far, I like the drama adaptation... May I ask, what site do you use to stream it live? Thank you :)

 

JiangsuTV is what was posted awhile back :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spoiler

Is this WW story for the MV? I'm Laughing at YXNH damsel in distress mode. He's like number 1 then the LWWW saves him. Brilliant! 

XN parents seem so warm and he's warm with them too. Warmer than with his friends. >.<

XN in his dad's class and WW impressing the Xiaos! Good job our goddess! Beauty AND brains AND brawn! KO! :wub:

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Episode 5 START:

Spoiler

kekeke I love the episodes opening MV (YY and his paper hat)

OHHH yes, start with the basketball!! nerd boy is going to get TRASHED!!

Why are XN's friends more gossipy than girls during their special week O_O"

ohhhh oh no oh no....LOL he's being informed that CG likes WW....

OH SHIIZZZZZZZZZ XN....DEATH AURA eheheheh the boys

YY so handsome....nerd boy gunna die~~~~~

LOL "Get up!"

CG just give up, you'll never win against the campus' ace basketballer

how do they not yet realise XN likes WW....@_@

WOOP we get a boss fight!!

XN's friends sure love to talk...O_O WHEEEE our heroine goes into action!

YY always looks so regal O_O

lol we have one guy that constantly butters up XN and another that always says the wrong things AHAHHAHA

ohhhh we get to see their in game home =O ke ai~~~~

XN seems unhappy =( although I'm not sure if he's being on purpose or actually just like that...

NOOOOOOOOOOOOOO~~~ WHYYYYY~~~ WHY!!!!!!!!!!

AHAHHAHAHAHAHHAHA ROFLMAO PWAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHHAHHAHA

they made a response video!!! WAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA

omg all my dreams came true!!! they actually did it AHAHHAHAHAHAHHA

although, they should have changed her dress for the dance =/ I think the flow red gown would have been nicer

to see this video...being played out is just WOW

*criesathousandtears*

XN's brain is scary sometimes O_O

lol that random insert music

AHAHAHHAAHAH AHAHHAHAHAHHHAHAHAHHAHAHAH

these boys are so mischievous~~~ one day XN is going to get them all back!!

AHAHAHAHAHHAHA as soon as he's online the boys are "SORRY!!"

ahahahahah the boys are hilarious

lol now pixie girl has finally joined the game =D but she sucks at computer games to the point the guide npc is also....=.="

LOL butterflies and she's already destroyed AHAHAHHAHAH

I have a bad feeling....such a bad feeling oh no T_T

AHHAHAHAHAHAHAH ROFLMAO AHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHH

goddam spoilt brat 1....bad thing about streams...can't skip the scenes with the brat

Yiren....please disappear T_T

I hope someone slaps her soon, preferably XN

I almost feel sorry for pixie girl...but she got herself into this mess xD

OHHHHH XN is editing the video!! can't wait!!

how is his dad's place so...not modern, but XN's apartment is o.o

kekekeke XN so cute with his dad

=O OH MY LORD

OH MY GOD

OH FLIP THE TABLES

*dies*

*resurrects*

*dies again*

*hyperventilates*

*trips over blankets*

XN YOU SO EVIL!! AHAHHAHAHAAH a more open declaration you could not have made cheeses

AHAHAHAHAHA the rate that lecture hall fills up with girls LORD AHAHAHAHHA

OH WAIT OH GOODNESS is that his dad?!?!?!?!?

IT IS!!!!!

ahahahah smart!! so he has a legit reason to be there nice~~~

oh wait, I just remembered this is in the novel too ahahahah

oh right...isn't this a history lecture? I really need to re-read the novel O_O

this awkwardness is killing me omg

ROFLMAO SHE CAN"T GET OUT AHAHHAHAHAAHAHHAHA

XN you evil bastard!!!!

PWAHAHAHAHA and she runs away AHAHHAHAHAAHHA

she's nonchalant in front of her friends when she was so embarrassed before AHAHAHHA

does anyone else...want to kill pixie girl?

oh lord...CG...DIE ALREADY

why do I think....XN staring at WW is less creepy than CQ staring at her?

 

*dies*

*resurrects*

*dies again*

*hyperventilates*

*trips over blankets*

EPISODE 5 END!

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

If there's anyone with a Skype that they would like to use for chat functions during broadcast, let me know and I'll create a PM thread just for this!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, IMOmusings said:

Episode 5 START:

  Reveal hidden contents

kekeke I love the episodes opening MV (YY and his paper hat)

OHHH yes, start with the basketball!! nerd boy is going to get TRASHED!!

Why are XN's friends more gossipy than girls during their special week O_O"

ohhhh oh no oh no....LOL he's being informed that CG likes WW....

OH SHIIZZZZZZZZZ XN....DEATH AURA eheheheh the boys

YY so handsome....nerd boy gunna die~~~~~

LOL "Get up!"

CG just give up, you'll never win against the campus' ace basketballer

how do they not yet realise XN likes WW....@_@

WOOP we get a boss fight!!

XN's friends sure love to talk...O_O WHEEEE our heroine goes into action!

YY always looks so regal O_O

lol we have one guy that constantly butters up XN and another that always says the wrong things AHAHHAHA

ohhhh we get to see their in game home =O ke ai~~~~

XN seems unhappy =( although I'm not sure if he's being on purpose or actually just like that...

NOOOOOOOOOOOOOO~~~ WHYYYYY~~~ WHY!!!!!!!!!!

AHAHHAHAHAHAHHAHA ROFLMAO PWAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHHAHHAHA

they made a response video!!! WAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA

omg all my dreams came true!!! they actually did it AHAHHAHAHAHAHHA

although, they should have changed her dress for the dance =/ I think the flow red gown would have been nicer

to see this video...being played out is just WOW

*criesathousandtears*

XN's brain is scary sometimes O_O

lol that random insert music

AHAHAHHAAHAH AHAHHAHAHAHHHAHAHAHHAHAHAH

these boys are so mischievous~~~ one day XN is going to get them all back!!

AHAHAHAHAHHAHA as soon as he's online the boys are "SORRY!!"

ahahahahah the boys are hilarious

lol now pixie girl has finally joined the game =D but she sucks at computer games to the point the guide npc is also....=.="

LOL butterflies and she's already destroyed AHAHAHHAHAH

I have a bad feeling....such a bad feeling oh no T_T

AHHAHAHAHAHAHAH ROFLMAO AHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHH

goddam spoilt brat 1....bad thing about streams...can't skip the scenes with the brat

Yiren....please disappear T_T

I hope someone slaps her soon, preferably XN

I almost feel sorry for pixie girl...but she got herself into this mess xD

OHHHHH XN is editing the video!! can't wait!!

how is his dad's place so...not modern, but XN's apartment is o.o

kekekeke XN so cute with his dad

=O OH MY LORD

OH MY GOD

OH FLIP THE TABLES

*dies*

*resurrects*

*dies again*

*hyperventilates*

*trips over blankets*

 

 

*dies*

*resurrects*

*dies again*

*hyperventilates*

*trips over blankets*

 

Wow wow wow!! Your fangirling is on a different level! I salute you! :) I'll leave it up to you! I'll cut in when something catches my attention. 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, wishing said:

 

Wow wow wow!! Your fangirling is on a different level! I salute you! :) I'll leave it up to you! I'll cut in when something catches my attention. 

Haha ^.^ I'll take that as a compliment =)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, IMOmusings said:

Episode 5 START:

  Hide contents

kekeke I love the episodes opening MV (YY and his paper hat)

OHHH yes, start with the basketball!! nerd boy is going to get TRASHED!!

Why are XN's friends more gossipy than girls during their special week O_O"

ohhhh oh no oh no....LOL he's being informed that CG likes WW....

OH SHIIZZZZZZZZZ XN....DEATH AURA eheheheh the boys

YY so handsome....nerd boy gunna die~~~~~

LOL "Get up!"

CG just give up, you'll never win against the campus' ace basketballer

how do they not yet realise XN likes WW....@_@

WOOP we get a boss fight!!

XN's friends sure love to talk...O_O WHEEEE our heroine goes into action!

YY always looks so regal O_O

lol we have one guy that constantly butters up XN and another that always says the wrong things AHAHHAHA

ohhhh we get to see their in game home =O ke ai~~~~

XN seems unhappy =( although I'm not sure if he's being on purpose or actually just like that...

NOOOOOOOOOOOOOO~~~ WHYYYYY~~~ WHY!!!!!!!!!!

AHAHHAHAHAHAHHAHA ROFLMAO PWAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHHAHHAHA

they made a response video!!! WAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA

omg all my dreams came true!!! they actually did it AHAHHAHAHAHAHHA

although, they should have changed her dress for the dance =/ I think the flow red gown would have been nicer

to see this video...being played out is just WOW

*criesathousandtears*

XN's brain is scary sometimes O_O

lol that random insert music

AHAHAHHAAHAH AHAHHAHAHAHHHAHAHAHHAHAHAH

these boys are so mischievous~~~ one day XN is going to get them all back!!

AHAHAHAHAHHAHA as soon as he's online the boys are "SORRY!!"

ahahahahah the boys are hilarious

lol now pixie girl has finally joined the game =D but she sucks at computer games to the point the guide npc is also....=.="

LOL butterflies and she's already destroyed AHAHAHHAHAH

I have a bad feeling....such a bad feeling oh no T_T

AHHAHAHAHAHAHAH ROFLMAO AHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHH

goddam spoilt brat 1....bad thing about streams...can't skip the scenes with the brat

Yiren....please disappear T_T

I hope someone slaps her soon, preferably XN

I almost feel sorry for pixie girl...but she got herself into this mess xD

OHHHHH XN is editing the video!! can't wait!!

how is his dad's place so...not modern, but XN's apartment is o.o

kekekeke XN so cute with his dad

=O OH MY LORD

OH MY GOD

OH FLIP THE TABLES

*dies*

*resurrects*

*dies again*

*hyperventilates*

*trips over blankets*

XN YOU SO EVIL!! AHAHHAHAHAAH a more open declaration you could not have made cheeses

AHAHAHAHAHA the rate that lecture hall fills up with girls LORD AHAHAHAHHA

OH WAIT OH GOODNESS is that his dad?!?!?!?!?

IT IS!!!!!

ahahahah smart!! so he has a legit reason to be there nice~~~

oh wait, I just remembered this is in the novel too ahahahah

oh right...isn't this a history lecture? I really need to re-read the novel O_O

this awkwardness is killing me omg

ROFLMAO SHE CAN"T GET OUT AHAHHAHAHAAHAHHAHA

XN you evil bastard!!!!

PWAHAHAHAHA and she runs away AHAHHAHAHAAHHA

she's nonchalant in front of her friends when she was so embarrassed before AHAHAHHA

does anyone else...want to kill pixie girl?

oh lord...CG...DIE ALREADY

why do I think....XN staring at WW is less creepy than CQ staring at her?

 

*dies*

*resurrects*

*dies again*

*hyperventilates*

*trips over blankets*

EPISODE 5 END!

Thank you thank you for doing all of it, i don't want to watch now but i also want to know what happened and you are just the one that i need kkkkk btw your streaming when read out loud sounds a lot like a commentator, with all the feelings lol

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...