Quantcast
Jump to content
angelangie

[Mainland Chinese Drama 2018] About is Love 大约是爱

Recommended Posts

this is also one of the parts that i love :)

 

where **ahem** ZhouShi last out at the uncle!!! And when WeiQing suggested to ZhouShi to ask her to apologize she refused and best of all WeiQin didnt force her and tell the uncle 'This girl had been spoil by me' and proceeded to pick her up and walk off without so much as a 'Sorry' :D 

 

BRAVOOOO!!! :D tat was my reaction when i see this part :D

 

0071huyFgy1fxvzy0rqiaj30u02w11kz_zpsvvlk

  • LOL 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, angelangie said:

@Jafstar u might like this BTs :D 

 

OMG. Dead. :lol: Why is it so hot here?? LOL. 

How hilarious, the actor who is WQ (I don’t recall his name!!) is taking pictures! Omg. Points for reference?? Hahahahaha. 

 

Yes...thank you for this BTS. Just what I needed to wake up...:D...though I’ve already been awake for HOURS...this just spiked my adrenaline. LOL. Go!

 

And 10 billion!! Yasssah!! 

 

He picks her up so effortlessly...*swoon*...of course she’s pint sized...sweet cutenesses.

Edited by Jafstar
Added another thought
  • LOL 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Jafstar said:

 

OMG. Dead. :lol: Why is it so hot here?? LOL. 

How hilarious, the actor who is WQ (I don’t recall his name!!) is taking pictures! Omg. Points for reference?? Hahahahaha. 

 

Yes...thank you for this BTS. Just what I needed to wake up...:D...though I’ve already been awake for HOURS...this just spiked my adrenaline. LOL. Go!

 

And 10 billion!! Yasssah!! 

 

He picks her up so effortlessly...*swoon*...of course she’s pint sized...sweet cutenesses.

 

yes when i saw their BTs i was like gosh they just lay there and giggle to themselves watching the shows lols....how bad of them lols....

 

they seems to be at ease with each other maybe that why their chemistry on screen sizzle :) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, babysiew said:

Wah this is not bad too hahahahah OMG neverending drama and I thank God Drama!

 

u love this story....acting from YanSi a bit rough on the edge on certain parts but i have no complain as his chemistry with XiaoNuo is good :)

 

their reaction towards each other is really natural :) and i enjoy the story alot :) 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, angelangie said:

acting from YanSi a bit rough on the edge on certain parts but i have no complain as his chemistry with XiaoNuo is good

 

Definitely he’s an actor to watch as he improves his craft, and having that chemistry with XiaoNuo is a great A+++. Hope they colab again!

YanSi seems to be such smiley-faced guy; how can he keep such a straight, stern look as his character?! lol. He did well.  XiaoNuo is fairly new to me too, but I really liked how she played as ZS. 

 

One of the things I didn’t like was how makeup was done on YanSi; too heavy at times. He looked too dark in some places compared to the gals. And something  funny was happening with the hairline around his ears, it didn’t look natural. (Maybe it was just me? lol) And then XN’s contacts were sometimes off putting; the effect was to make her eyes larger, but I felt it distracted me from truly seeing her emotions. I must say, overall, it’s a great show. It kept me interested, I got invested into the storyline and characters pretty deeply; heck, the fact that I’m still itching to talk about it, says something. lol.

  • LOL 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Jafstar said:

 

Definitely he’s an actor to watch as he improves his craft, and having that chemistry with XiaoNuo is a great A+++. Hope they colab again!

YanSi seems to be such smiley-faced guy; how can he keep such a straight, stern look as his character?! lol. He did well.  XiaoNuo is fairly new to me too, but I really liked how she played as ZS. 

 

One of the things I didn’t like was how makeup was done on YanSi; too heavy at times. He looked too dark in some places compared to the gals. And something  funny was happening with the hairline around his ears, it didn’t look natural. (Maybe it was just me? lol) And then XN’s contacts were sometimes off putting; the effect was to make her eyes larger, but I felt it distracted me from truly seeing her emotions. I must say, overall, it’s a great show. It kept me interested, I got invested into the storyline and characters pretty deeply; heck, the fact that I’m still itching to talk about it, says something. lol.

 

YanSi's makeup is too thick.....definitely and sometimes i feel jealous lols....he is way too pretty for a girl lols....

 

XiaoNuo i didnt notice about her contacts though.....but her eyes is a lot smaller than her actual person.....i post more later when i get home lols

  • LOL 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

about is love cast got together to celebrate the 10B views hit :D gosh i miss seeing them together so MUCH :D 

 

9be252fely1fylmxu8o2oj21r917lqv7_zpsrdbe

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@angelangie Xiao Nuo is so pretty :D She’s like a cute Porcelain doll.

 

I wish I had more time and was a bit more tech swauvy to post a picture to explain why I said that...I recall some scenes where the photo lights were reflective in her eyes, and the contacts were magnified so that it made her eyes look a bit odd/abnormal. Oh well. The film crew should’ve been paying attention to that detail, but I’ll let it go. Hahaha. 

  • LOL 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, Jafstar said:

@angelangie Xiao Nuo is so pretty :D She’s like a cute Porcelain doll.

 

I wish I had more time and was a bit more tech swauvy to post a picture to explain why I said that...I recall some scenes where the photo lights were reflective in her eyes, and the contacts were magnified so that it made her eyes look a bit odd/abnormal. Oh well. The film crew should’ve been paying attention to that detail, but I’ll let it go. Hahaha. 

 

i see....maybe i wasnt really looking into that then :) 

 

i was more occupied with them on the screen hahaha and enjoying their conversation more :)

  • LOL 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

i love this casual and carefree times where both WeiQing and ZhouShi murking around at the field and getting dirty :) this was also the part where ZhouShi brought WeiQing here to cheer him up again after some setback on his emotion....

 

cr: as tagged

0071huyFgy1fyld37bkvgg30b405k4qp_zpstryj

0071huyFgy1fyld35xkmgg30b405khbu_zpszspd

0071huyFgy1fyld369w3sg30b405k7kg_zpsxyj9

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, angelangie said:

i was more occupied with them on the screen hahaha and enjoying their conversation more :)

 

That’s cuz you understand the language! :P LOL Me, on the other hand, has to rely on my skills of observing facial and gestures to understand the linguistics. (Again, this is why I appreciate you being here, to help me when I question what are their conversations all about.)

 

Ahhh. Chasing each other in a muddy field for fun. (I wonder how much fun that actually was for the actors. lol. It’s cold out right? Heh) So this was the part where she was trying to help him cope with his trauma, so that’s why she put on the Aristocats’s Marie costume afterwards. Hmmm. Was she trying to associate a good time with a painful trigger? (But it wasn’t a real cat...lol.)

 

And I love how his Secretary just stands at the side...he’s probably snickering at his easy job. :lol:

 

Thanks for the stills and gifs.

I just adore that pic with him in the tux and holding her hand. That image would be adorable as a wedding card or something like that...and I also love the other one where she’s standing and he’s buried his head into her *ahem* chest..it’s such a sweet intimate picture.

Which leads me to MingQing wedding pic. They totally fooled the audience with ZS’s wedding dream, and then actually gave this couple a wedding. But they are cute too. (Although I totally understand why them getting married doesn’t go with the flow of the drama, so I am happy we didn’t see WQ/ZS get married.) 

 

Did you hear someone was proposing a second series already? LOL. Somewhere on YT, I read a comment that wants to see the OTP’s wedding and them having kids. But they most likely won’t do this since the story pretty much wrapped up ends. (And who wants to watch normal, everyday life?! Hah! I’m watching these fairy tales to release my stress of normalcy!)

 

Edited by Jafstar
  • LOL 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jafstar also it was really fate for them to be together, 10 years ago when ZhouShi fall into the pool to retrieve her exam paper, it was also WeiQing that save her :D 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, Cindy Ngo said:

This looks cute from the previews I've seen, is the story terribly sad? 

 

its a sad story? i hope not

On 12/25/2018 at 8:52 AM, angelangie said:

they hit 9 billion views :)

 

 

 

 

WOW that seems high this is Tencent's biggest drama ;p 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, Cindy Ngo said:

This looks cute from the previews I've seen, is the story terribly sad? 

 

nope it is a cute story....of course there are some angst parts of the stories but overall it a pretty cute and cheesy series with good chemistry from our OTP and the 2nd OTP, the last one is pretty cute too :)

 

16 minutes ago, Wotad said:

its a sad story? i hope not

 

definitely NOT :D if it is a sad story you wont see me still so hung up over it :) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×