Quantcast
Jump to content

stevii

Members
  • Content Count

    82
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

786 Idol

About stevii

  • Rank
    Fan Level: Casual

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. i know, the last scene gave me the chills. I hope the sniper or the prince or Master Ahn or whoever are fast enough to realize whats happening.
  2. this drama is SO GOOD! can't wait for season 2 and cant wait for other soompiers to tune in with all their wild (and very entertaining) theories of how the story will unfold
  3. OMG THANKYOU for giving me such a long and comprehensive reply ! and really loved this quote btw. This quote doesnt apply only for MOTA but actually for kdramas we watch. nice knowing you and your blog see you in another forum!
  4. I really love your blog expecially the ones about MOTA because you are one of the people who don't question the logic of the game because i really get how the game works. i dont understand how Jinwoo is a bug but you have already kindly explain it in your blog, and i find it plausible. the only incosistency i get is when Sec Seo is getting murdered, Jinwoo is still on the train that takes him away from Granada, he got a message that he's away from the game server (which is in Granada), also the message thar Prof Cha gets when he ran away from Seoul after being Jinwoo's ally, he's away from the game server in Seoul. No NPC can get to them if they are out of the town. But JW also said that he still can see Cha Junior even in the US. from the story line, i didnt think US has been included in the game server, because the game is developed only for Granada and Seoul. So why can JW still see junior Cha? maybe the server region only works for the game NPC (meaning the soldiers and the terrorists)? That i think, is one inconsistency that i still hasnt get, maybe you have an explanation for that? sorry if you have written this somewhere in your blog, i might miss it. BTW W is so good, except for the ending. hahaha atleast in my opinion.
  5. Episodes 5-6 are slow episodes but this drama is so good already in the first 4, its alright to catch a breath in these 2 episodes. And that ending tho and the preview thoo can't wait for next week plus yeo jin goo and se yeon's chemistry is off the roof
  6. i really think the whole show is perfect other than the fact that how the hell is Jin Woo a bug..?? i mean he's a player right? is he a bug because he's "the master" which is not supposed to be programmed in the game ? so if Jin Woo actually did not rescue SeJu from being the master, is Se Ju the 'bug' thats supposed to be stabbed? well wont get the answer now i dont even know why i'm asking in the first place
  7. Thank the writer whoever they aree.. atleast we can see them with a happy ending in the future after that depressing ending... gosh. Seeing this cameo reunion of WonShim got me thinking how good it would be if someone had came up with an idea for WangSo - Hae Su couple future reunion from scartlet heart : ryeo
  8. I really hope this will be the finale story i wish SeJu has some kind of role as a developer, it is right to start and end it with him too. There's gotta be more to him than just dissapear and be found lol this is my last 20% hope of a good ending for me. As for JW - HS at this point i have given up any hopes of good ending for them
  9. omg i knew Zombie Cha is gonna come sooner or later when Prof Cha asks for the server to be turned on again. I think Professor Cha and Jin Woo were save for quite a while because of the glitch after Jin Woo plucked out the keys from his heart. Well somehow when old geezer Cha asked to turn up the server, the game is on again and thats when Zombie Cha shows up again (why you ask? i dunno, i gave up in finding the red line). IMO verdict after watching episode 15 is : 80% sure tomorrow will be a disappointing finale after all but still gonna watch it tho, overall, this is still a good drama.
  10. i know its actually sad to see. because of his environment growing up, he has become man full of suspicion, and that makes him drove SH and SJ away. I have actually been thinking of that you know, what happens when he found out. I feel like he would side with his mother again once he knew because, well , like his mother, he likes the status quo, being the emperor, being rich with all the benefits that comes with To have that, he will need to protect the royal family from crumbling down. That would be the most realistic approach. Another far fetched fantasy would be he actually helps sunny in bringing down the royal family because he realizes that the royal family is very rotten and needs a reformation from inside, but with that comes the risk of ending the monarchy. finally, i am actually looking forward for the plot development of princess Sojin. Please let her be more than a comedic relief... i want her to be actually secretly smart and cunning
  11. yupss, for me its been good so far i just dont want to be dissapointed of the ending. it will be nice if they close it with a nice romance element, actually, hyunbin and shinhye on the streets of granada (without it giving off as any product placement scenes you know what i mean? hahaha )
  12. I have to quote your sentence. from my experience in k drama watching land, i think this sentence really explains a lot. People just have different taste thats all i think. I have a friend who said she cant watch those dual reality, plot twisting, need heavy thinking dramas. So she doesnt really like goblin, W, nine time travels. Me for instance, i cant stand typical romance dramas like The Heirs, Encounter, Whats wrong with secretary Kim (yep shoot me), moonlight drawn by clouds (shoot me twice), even Descendants of the Sun. So for those who are trying to make sense of the loopholes, my suggestion is let it go coz welll its kinda youre in for a fantasy drama. In my personal opinion, this drama is actually better than W and Nine time travels (from the same writer).
  13. i am surprised that quite a few people is not satisfied with Lee Hyuk (emperor)'s arc whereas i feel like his arc is really handled well. For one, he was abandoned and hated by his parents ever since he was a little boy. the evil dowager and her husband are also not a very good example for their kids obviously so no wonder Lee Hyuk and the prince grew up to be kind of rude-ish and unstable. Hence i feel like Lee Hyuk's evilness. and to the extend of killing people to get rid of them is just something he takes from his parents and the palace environment, like i mean thats how it is, kill if you dont want be killed. I like the paralels we see between Lee Hyuk and princess Ari. Grow up under the dowager's care you will turn out like Lee Hyuk, but Princess Ari under Oh Sunny's care hopefully is still redeemable. Lee Hyuk only chooses very few people to trust and love (like when he chose to love Min Yu Ra and Woo Bin/Na Wang Shik he really loves and trusts them) but when those people betray his kindness he will go berserk and will resort to the 'kill that person' evil. Also, i think he just longs to be loved and he also longs for a loveable environment, so when he realizes that Empress Sunny is a kind and loving person, i feel like its justifiable if he immediately falls for her and if he wants her to love him back. Because i think he just wants an environment where he can love and trust people, and vice versa. NB. i wonder what actually happened to Lee Hyuk's and vincent Lee's father. Did he pass away because of some sickness?
×
×
  • Create New...