Quantcast
Jump to content

turtlegirl

Members
  • Content Count

    525
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by turtlegirl

  1. @triplem it's the deadline day for the birthday message, isn't it? I've been so busy with real life I haven't properly written a good message. So I'm going to write one off the top of my head right now lol. Please correct my spelling, do you write Ji Suk or Ji Seok? I don't know lol. Happy Birthday, Ji-Suk/Ji-Seok from your fan turtlegirl over here at the Soompi forums! I hope you are able to have much fun and celebrations with your family and friends and enjoy a birthday treat, too. Best wishes and lots of love for the year to come! I'll be cheering you on wholeheartedly when you return to the screen! Thanks @triplem
  2. JS is going off about the woman on the car ride home with JR. Maybe JR knows about the drama role now hmmm. Whatever JR says seems to upset JS. Maybe he's defending the other woman. Lol not sure. The background music is funny again. JR pulls up to JS' place. She sulks out of the car. JR at home. Thinking about canceling their date. Thinking about whatever he said at work. He's talking to himself. JS at home in bed. Looking at her phone. Instead her doorbell rings. It's JR aww. He wants to take her on the date now. She runs down. She happy. He takes her to the observatory. He's explaining it to her. Cuuute. She's very impressed. They go to the telescope and she sees a shooting star. He's apologizing for canceling their last date I think. They stand there and talk and share a cute sweet hug and think he firmly says I like you JS. Sweeties!! Need kiss ASAP. Preview. New people hitting on JS. JR missing all the opportunities during the MT heh aww. Then JS asking about a kiss and standing on her toes to plant one on his lips hehe. Good episode!!
  3. Next day, boss meeting with JS and JR. Dunno what theyre discussing. JR says something to shock them. They leave and boss calls his cousin the CEO of her company. They are having a suspicious conversation. Wonder what they're scheming. JS goes into break room and meets subway auntie. Think she asks how it went with the dude she liked. JS seems say something that gives subway auntie renewed hope. She's going on and on about something. Can't really tell anything that she's saying though. They are bonding over men somehow lol. Commercial. With time left looks like tomorrow will be the MT outing. This should be fun. Back. JR sees JS going to talk to mama's boy. He gives her a schedule not sure what for. She points something out on the schedule. Hrmmm. Wish I knew what they were discussing. JS having a flash back to a drama set. Cameo by the girl from WWWSK. She's an actress and she's acting ridiculous lol. Love her. Back to real time. JS going off to mama's boy. Mama's boy doing impressions making JS laugh. He's so proud of himself. JS leaves his office and there's the actress from her flashbacks. She runs in JR office and hides behind him hehe. Oh the actress went to meet mama's boy. Ah ha. Mama's boy has to act fake impressed. She runs out of office for something and meets JS at the elevator. Totally recognizes her. Pulls off her shades and scarf to expose her. Says what are you doing here. She's acting all dramatical. JS holding her head high though. Now she's checking JS disguise and being all rude.
  4. YR just got scolded by her boss. Her stomach hurts and she looks pale. Her richard simmons colleague walks up and is gloating and just straight being an richard simmons. He even points his finger in her face. I'd take that finger and break it. JR walks up to courthouse and runs into YR on the steps. He asks if she's ok. Uh oh she collapsed. Goes to hospital. Doc says it's stress. JR calls SW but he's in a meeting and doesn't pick up. JS is getting ready for their date. JR calls says he has to cancel cuz YR collapsed and he has to stay with her. But wait SW is there at the hospital now. Where did JR go? I'm a bit confused. YR and SW leave hospital. SW scolding her I guess for taking on too much by herself. YR crying. But where did JR go? Oops sorry I just wanna know about the date. SW hugs YR while she sobs. JS is sitting in bed. No date. Waiting for JR. Finally gets a call from him. He's driving. Think he is asking her out right now. No wait guess not. Nevermind. They seem to have nice convo though. Maybe they rescheduled their date.
  5. JS wakes up on her couch and her bear. She's remembering it all. She's horrified. Manager comes in. Think she's like, what have I done. JR arrives at office. Ready to confront JS. CEO comes in and mentions YS/JS maybe how she's not coming in today. Everyone in office talking about her. CEO seems suspicious of JR. Is teasing him. JR walks off. Now he's looking at JS empty desk kind of sad. Think he tried calling her but no response. Goes to his office. Pulls her file. Now is searching her favorite things. Or well he's watching an interview with her. Think she's with the host at a chicken feet restaurant. JR making a mental note. He seems a bit exasperated by her interview. CEO of entertainment co shows up at her house, talks to manager for a min. JS is in bed. She doesn't wanna get up. CEO says something that shocks them both and makes JS sit up in her bed. JS is not happy. She yells at him and hits him with pillow and storms out. JR is at a store looking for a card. Aww he picks one with pink hearts. He's at a restaurant writing in the card to JS. Aww he's trying. Oh it wasn't really a card but stationary. He's pulling his hair in frustration. Dang he looks so hot with messy hair. Cut to YR at prosecution office reading about last week's trial. She seems sick. Her juniors invite her to eat lunch but she declines. In the cafeteria, SW goes up and asks them where YR is. They tell him she's stressed. JS out in disguise at chicken feet restaurant. The cashier knows her but says be quiet. Hehe JR walks in. Recognizes her. She bolts lol. He runs after and grabs her. They go to a park and sit down to talk. Think he's asking why you didn't come to work. Think he says he misses her. He takes out his cute love letter and hands it to her. Think he says he watched her interview. She happily opens the note to read it. JR is embarrassed and leaves. Awww she ran up and gave him a back hug. They both smile real big aww it's cute. JR drives her home. She's admiring her love note. Think they're talking about next step. JR asks her on a date cuuute. She's all giggly and he's smiley. Cutie lovebirds.
  6. At home, JS drinking a bottle of wine by herself. Uh oh we know where this is leading lol. Scene from preview she's on the phone with him being all frustrated. Oh crap she just told him I like you! Lol JS. Lol she sat on her bear and it said I love you while she's drunkenly confessing. JR is kind of sitting in his office stone faced. JS going between upset and happy and upset again. She hangs up. JR leaves his office and takes a beer from SW's hand. He's making a lawyeresque statement to SW. Only understand him saying the word for boyfriend. SW is stoically speaking to him. They are still saying the word for boyfriend. Maybe discussing how to be a good boyfriend? They seem like 2 clueless men pretending to know how to date lol. JR seems, dumbfounded. He goes back to his office. Starts texting JS. Stops. Starts again. Stops. Starts. Stops. SW comes in and shows him a finger heart. Think JR realizes about what happened earlier. He finally sends a text but JS is passed out. The background music is really cute btw.
  7. Everyone is in a meeting together. Lol what is going on. Ok so JR stood up to give a presentation and on the big screen popped up JS' face and JR started arguing like a lawyer and JS reached out her hands saying yes I'm guilty arrest me. Everyone like huh and on the screen was really a client. She had to make up a reason for her outburst. Lol guess she's feeling guilty about lying to him about her reason for being there ? Finger heart scene. He was really just cleaning glass. JS is being really sulky with him and leaves the office really sulky hehe. JR just being clueless.
  8. Yaaay time to touch our hearts! Repeat end of last week. JRs phone rings and interrupts it. JS is happy though. JS in bed gets a text from JR. Seems real happy about it but I think she's misunderstanding the text. JS comes into the office soo happy. Flowers are there. She's all giddy about it. Takes the note out that is stuck in the flowers. She's reading it all romantically, holding it to her heart.....she's reading on....question marks. They are definitely not a romantic gesture but I'm not sure what the deal is with them. I'm sorry I couldn't understand. Not from stalker tho nor CEO I don't think...
  9. Good morning slash evening. Stream seems to be working better than last week. Excited ! Starting shortly....
  10. Omg y'all are really onto something. I think the flowers and his finger heart are a dream/fantasy! I went back and looked at the preview, she is sulking away from her desk, no flowers on her desk, and it looks like the wall clock is on 6 (the wall clock has been pretty accurate, I've checked lol). Her and JR are wearing the same outfits as the flowers/finger hearts scene. Omo I bet JS waited all day for her fantasy to come true and JR is still just clueless lol. I mean. I hope I'm not right. But now that it's been mentioned it could be a dream... Well if it is and TvN be trolling us, it just means later on he will get her a bigger bouquet and instead of finger hearts, they'll be kissing
  11. Gosh these two being so adorable off screen too. This might belong in shipper thread more but I'm posting it here. Amazingyooinna, you are on here somewhere right? Thanks for posting it on you IG. Their cuteness makes my night btw I hope I do this spoiler tag thing correctly. If it comes out a mess, just go to amazingyooinna Insta for the videos
  12. Thank you @joonminfan. I'm glad we have his stylist keeping us up to date at least a little bit. But the message has me nervous. Please let it be good news!
  13. Cute FMV below. I love everyone's insights on here, by the way. But now I am trying to remember this...so no one at Always knows that OJS is working there to prep for a drama? Why do they think she is there then? I think I'm a little confused. Also, I keep wondering if we are going to have angst episodes and if so, what it will be. There are no huge secrets, no second leads, only the stalker and that will just bring them together more if anything. Any ideas?
  14. Oooh I hope those flowers are from JR and not the stalker! But now I have a feeling they are not from JR since he is a little "slow". I haven't commented on the secondary couple really because like you all I have no interest in them. Will they even have a story line or was YR just put there to make JS jealous and SW put there so JR has a friend ? Hrmm. I'm perplexed a bit by why they're in the story. The "man" voice in the preview...it looks like there is another guy on the company outing with them, a new guy. Did anyone else catch a glimpse of that? Maybe it's whoever that is. Btw, why is the company outing called an MT? What does that stand for? I'm curious.
  15. If you use Google Chrome as your browser, you can translate the Naver page and find what you want more easily!
  16. Okay my dears, I surrender my pretty rose picture for my most favorite sad k-drama scene But I'm not really sad at all cause the end of today's episode was super cuuuuuteeee and the preview looks great. I love JR's cute little heart from his office window. Ahhh these two are killing me with cuteness. For realz! Cute cute cute cute cute I cannot stop saying this word when I watch their scenes
  17. I missed the preview too. Time to wait for it to appear on YouTube. Eeeks such a good episode ! I gotta run for now. I'll be back to change my picture in a bit lol. Super sad profile pic coming up.
  18. Inside the courtroom, a new witness on the stand testifying against the defendant. But JR gets up there and interrogating him hard. YR tries to object but gets denied. Suddenly in walks Park. Defendant sees him and looks shocked. He sits down with the paralegal and JR goes up to the judge. Commercial break... JR wants to bring Park up I believe hrmm. Judge allows it. Park comes up. JR questioning him. Whatever Park knows, whether he is the culprit or not, it is a major break in the case. JR is arguing away. YR is NOT happy. She tries objecting again. JR arguing away. Park starts yelling. Think he's confessing. Defendant tries to stop him. He starts crying, she starts crying. We get a flashback what happened. Husband was beating her up real bad. This is so sad!!! At always, everyone wants to celebrate JR and go out but he doesn't want to. Don't think he feels especially happy with the outcome. Cuz it was really sad actually. JR leaving and invites JS to dinner. Think they are back at the dive place with the bad food lol. JR seems to be opening up to JS about how he feels about the case. Which is not particularly happy cuz of what happened to Park. He looks in her eyes and thanks her again. They are soo sweet. They are outside walking now. JS warming up her hands. She starts laughing. Think she's remembering her embarrassment putting her hand in his pocket the other day. Oooh he put her hand in his pocket and then my steam died lololol. I don't think there was a kiss though. Was there ?! Haha hurry someone tell me. Stupid stream!!!
  19. YR is interviewing the mentally handicapped man. What does she think is going On? Hrmmm. Back at Always, JR leaving the office. JS gives him some vitamin immune booster or something. She's still concerned about his cut. He's insisting that he's fine. JR meeting with defendant again. She still won't talk. He mentions a name. This name I keep hearing but I'm not sure who it is. Park something or other. Back at Always, everyone is waiting for JR. He comes in and asks to speak with paralegal. Mentions the Park name again. JS listening in and comes in to provide some insight me thinks. She's gonna go with the paralegal somewhere. JR gives her some nice words before she leaves. Googly eyes. Trial day 2. Mentally handicapped guy watching on tv in a store as defendant arrives. He is the Park guy, ok. He seems distressed. Think defendant was like older sister to him. JS and paralegal meet him on the street. JS sits with Park and talks to him. She's trying to get him to open up. He's crying I think about his "older sister" slash defendant being hurt. Yeah I think he is the culprit and she is protecting him. Sad all around .
  20. JR drives JS home. JS opening up to him some more and still very concerned for him. They make the pinky promise, I guess that he won't go and get hurt again or something aww. Cuuute. Favorite ost playing yaay. They so cute. JR gets home. SW cleaning, sees his cut what happened? JR doesn't really respond just goes to his office. JR remembering what the man said at the police station. Next day JR and JS meeting with boss about the case. JS and JR are bickering a bit. Boss has to intervene. Not sure what they are saying but boss is explaining something to JS. Think he's picking on JR. Now they are throwing light hits at each other. Paralegal is out in the neighborhood of the murder to try and get witnesses I think. He's talking to a store worker. Finds out some interesting info. Goes to tell JR and JS. Could the mentally handicapped man have been the culprit? Seems the store worker saw him that night. Hrmmmmm. The mystery deepens.
  21. JR and JS visit the crime scene. It's creepy. There is still blood splatter on the wall. We see a reenactment of the stabbing. JR is explaining stuff to JS. Uh oh someone is there. Dude comes in and hits him over the head. He's okay though whew. He gets up and chases the man down. The man seems nuts. Dang JR knows some martial arts. Police show up and arrest him. JS running up and asks are you ok. But JR wants to know if she's ok aww. JS is very upset by the blood on him. She can't stop crying. Aww. He sends her home in a taxi. JR goes to police station. The guy who hit him is sitting there. He's either autistic or mentally handicapped. Aww the guy thought it was a burglar. Now he feels bad for hitting JR. But then he mentions something that shocks JR. He must have witnessed something. YR shows up at the police station. Looks very stern and suspicious of the man. She calls someone in her car. Meanwhile JR is calling someone too. JR walks to his car and suddenly JS is standing there. She's still very concerned. She takes him to the hospital to get his cut cleaned awww.
  22. Boss and EJ (older office woman). I dunno what they're talking about but JS comes in and they're mentioning elevators and kissing. Whatever they're saying, JS totally misunderstands they are talking about JR and her. JS leaves and Boss says something like elevator is a good place for romance . Suddenly we see mama's boy and subway auntie in the elevator. And the elevator goes out. They start arguing. The lights flicker and mama's boy runs and hides in subway aunties arms. She pushes him off and he hits his head. Aww poor mama's boy lol. SW having a meeting with the young woman who works in his office who we think likes him. She says something that upsets him. He goes to cafe and sees YR sitting and working. He buys her a piece of cake and comes over to join her. YR pretty much almost immediately gets up and leaves. YR working in her office. JR also working in his office. JR seems on to something. Talking to JS. Seems to convince him to let her come investigate with him.
  23. The lights suddenly go out and JR comes up to her and holds her shoulders and asks are you ok. Dang it perfect kiss time but lights come back on and elevator door opens. Manager runs up, JS are you Ok? Now manager is scolding JR for not taking care of JS or something. JS is so embarrassed, shuffles manager out and scolds him. Think she accidentally admits she likes JR now she's trying to deny it. I dunno I'm sure it's funny whatever is being said. JR walks into his place. Not happy. "Oppa," he repeats. JS sitting in bed thinking about her savior JR in the elevator. Holding her heart acting giddy again. Next morning, JS at office early working hard. She talks to herself in the mirror. JR doesn't hear it though. JR walks in, upset. Think he mentions JS' boyfriend but JS is like he's not my boyfriend! Now he's happy again hehe cute.
  24. Episode 6 let's have some fun yaay. Repeat of ending scene...this time JR talked to himself a bit before asking if she likes him. She is acting flustered and taken aback. Oh he was referring to some steet sign for a restaurant? Someone mentioned that in a comment earlier. I will have to watch with subs to understand lol. JR you are clueless but it's cute hehe. Ok so they've gone out to eat meat. Think he's looking up info about her dramas while they're eating and running his mouth so she shoves food in it to shush him up. Or else he was making fun of her for never dating tho I'm certain he hasn't either. Next day, JR meeting with boss. Boss seems concerned about the case. He seems to be hounding JR. JR reassures him. JR and JS are working late. Think he tells her to go home but she says it's ok I'm ok. JS gets call from manager "hi oppa" JR gives a sideays glance. She leaves but he follows her to the elevator. He wants a good glance at this oppa haha. Elevator shakes. JS scared but JR calmly presses the emergency button (there are buttons haha). JS calls her oppa. JR annoyed hehe.
  • Recent Awards

    • Soompier

    • Soompier

    • Soompier

    • Soompier

    • Soompier

×
×
  • Create New...